Tuesday, February 22, 2011

Den kalla hösten är på väg, tjejerna är klara för utgång. Vi förkrökar hos någon vän som bor stort eller kanske hos mig som bor minimalt. Det är roligt, alla är hur taggade och längtar efter att bara släppa loss. Alla är skit snygga och jag tvekar inte på att ngn av mina vänner inte kommer att få napp ikväll. Det får vi alla. Eftersom jag alltid vill ha mina vänner med mig på samma plats, försöker jag fixa listan på 309 Stures. Men som vanligt vill alla dra till Berns. Jag hänger alltid på Berns, och jag halvt känner de som jobbar i dörren. Vanligtvis kommer jag in utan problem och det är mer än tacksam för.
Well, väl på tåget bestämmer alla sig för berns. Det blir berns. Det är alltid kul på berns om man har den inställningen. Vi kliver av vid Östermalms Torg och promenerar i våra sky höga klackar. Eftersom vi inte är ett litet gäng, måste jag se till att försöka på ngt sätt få in alla. Kanske gratis eller att hälften får betala.
Vi står i kö, väntar på att någon av vakterna ska få syn på oss. Den här gången lyckas jag få in alla sex brudar utan några problem, det blir gratis för hela gänget. Jag tackar vakten och säger: tack så jättemycket.. Är det bra? :) och drar med ett smajl där. För vänlighetens skull, för att de har ingen som helst plikt mot mig.. att släppa in mina vänner och mig gratis. Men det är så jävla schysst.
Vi fortsätter in och jag hoppas på att någon av tjejerna ska öppna munnen Gud gav dem för att säga TACK MARIA. Ingen säger TACK. Alla fortsätter och hänger av sig. Jag får inte ett tack, istället går alla upp och dansar och dricker och bara har kul. Jag älskar när mina vänner har kul. Jag dör för mina vänner. Men den här typen av beteende har jag noll tolerans mot. Jag gör så att de skippar att betala 180 kr och jag får kanske inte ens drink inne på klubben. Ingenting. Skiter i drinken fullständigt. Det är själv grejen att jag besparade de 180 kr och ingen säger tack. Det är fan inte min plikt att fixa in någon gratis, tyvärr.
Jag går till ställen jag vet jag kommer in gratis, för att jag SJÄLV fixar in mig gratis. Inte för att någon annan har gjort det. Självklart har det hänt flera gånger att kompisars vänner har gjort det och jag har tackat. Tro mig jag har tackat. Och än idag är jag tacksam. För det hade dem inte behövt göra. Men vad har hänt nu med dagens samhälle? Är det någon slags plikt för mig som vän att fixa in vänner? Nej det är det inte. Jag fixar in mina vänner för att jag vill ha kul med mina vänner, bli full med mina vänner och skratta natten lång med mina vänner. Men när jag väl gör det. TACKA FÖR I HELVETTE!!! Ett tack kostar ingenting.. kostar mindre än 180 kr som ni slapp betala. Jag blir så jäkla förbannad. På riktigt. Det var länge sen jag fick ett tack. Kanske får jag skylla mig själv för att jag har varit så snäll och bara fixat in alla hur som helst. Jag har besparat 180 kr varje gång åt mina vänner.
Men det är nytt år. 2011. Den som vill komma in gratis på Berns eller stures. Varsågod. TRY. Men jag kommer inte längre att vara tillgänglig att släppa med mina en hel armé inne på Berns. En hel armé, som knappast tackar. Fuck that. Betala 180 kr istället. Från och med NU... jag fixar inte in någon gratis. Tyvärr. Visst, jag förlorar inga pengar alls. Men det är min värdighet och respekt mot mig jag gärna vill behålla. Att människor åtminstone kan tacka för sig.

1 comment:

  1. Det är helt rätt Maria! Folk ska inte utnyttja en hur som helst och speciellt inte de som påstår sig vara ens vänner.

    ReplyDelete