Friday, February 11, 2011

IT'S FRIDAY BABY!

Idag är det fredag och det innebär ledighet, fast nej det är inte ledighet om man är student. Plugga måste man annars kan man lika gärna hoppa av och det vill man ju inte. Var nyss på en föreläsning som gav mig psykiska problem, jag skojar inte. Han snackade och jag förstod NADA, jag menar ingenting. Jag älskar mitt ämne och jag älskar att man kan mer eller mindre kalla sig för en amatör sociolog. HAHA, men de senaste två föreläsningarna har varit pain in the fucking ass för min hjärna. Jag var tvungen att dra mig nu efter pausen. Kan lika gärna kolla på hela föreläsningen via internet för jag orkade inte höra honom. Nej nej nej. Fick panik, blev typ skadad för livet för att jag inte förstod någonting och det gjorde mig så arg. För att det är inte världens lättaste ämne direkt. Visst Sociologi låter hur jävla enkelt som helst.. mm, men nej ska jag säga er. Det är inte så jäkla enkelt.. inte när det finns tusen jävla grejer att referera till och aa jag vet inte. Men jag gillar Sociologi, jag älskar det. Men jag hatar när det finns föreläsare som suger och knappast kan väcka lite intresse hos mig. Så jobbigt, för att jag älskar det här ämnet och han gör det inte lätt. Hoppas bara till nästa kurs att det kan finnas några bättre föreläsare som kan fan glädja mina två timmar i framtiden.

No comments:

Post a Comment