Thursday, February 10, 2011

torsdag

Börjar vänja mig vid att vakna tidigare än vanligt, även fast jag är ledig. Men på mina lediga dagar så innebär det plugg plugg plugg och återigen plugg. Det är så mycket att plugga, att komma direkt från gymnasiet till universitetet är inte det lättaste. Oavsett vilken pluggis man än var (jag var inte) så blir det en helt annan grej. Men glad är jag som tog den här kursen för att lagom vänja mig vid hetsen som universitetets nivån kommer med. Rekommenderas starkt, att läsa ngn kurs innan som har en koppling till det programmet man ska söka sen. Nu läser jag ca 2-5 böcker varje månad, det beror på vissa månader såklart. Men varje månad är det minst 2 böcker. När man väl går programmet man vill läsa, är det annorlunda. Där är det bok efter bok. Och sen ska man komma ihåg allting för den stora tentan (och stora tentor är det alltid).. herregud. Jag är otroligt glad över att jag läser kursen men de böckerna man får läsa är inte det lättaste, i och med att det är så mycket annat jobbigt som händer i mitt liv. Tappar fokus då o då. Men ska försöka göra mitt allra bästa. För det är det här jag vill.

No comments:

Post a Comment