Friday, December 10, 2010

Dag 5 - Vad är kärlek?


Jag är sämst på att förklara saker, speciellt kärlek.
Men jag tycker att när det handlar om kärlek, så handlar det om att ge och ta. I alla möjliga olika sammanhang. Att vara lojal mot sina nära och kära, finnas där för de och inte ta de för givet. Även fast kärlek kan vara på gott och ont och många kan uttrycka det på alla möjliga sätt. Negativt och positivt.
Men kärlek för mig är när jag och mina vänner är tillsammans allihopa och sitter hos någon vän och pratar skit, ger varandra stöd och råd. Vi skrattar åt varandra och med varandra. Och inte vill att dagen/kvällen ska ta slut. För den fina stunden kanske kan vara den sista vi upplever. Att vara med mina vänner och njuta av stunden till fullo och veta att fyfan vad jag har det bra. Jag har mina bästa vänner och vad sjukt hur nära man kan bli ett litet gäng för att dela allt med varandra. Det är kärlek. Det som inte kan tas på är kärlek, det som du endast kan uppleva med känslor. Ge och ta psykiskt, genom att finnas där för sina vänner.

Sedan finns den kärleken man har med sin familj. Att veta att mina föräldrar ringer mig varje dag bara för att, bjuder mig hem till dem för att äta en god middag. Frågar mig vad som pågår i mitt liv och bara bryr sig om vad jag gör. Sitta hemma med de och äta en god middag, snacka om allt som har hänt i mitt och deras liv. Att veta att jag kan komma hem till de och det hemmet kommer alltid att vara mitt hem. Oavsett om jag har flyttat hemifrån så finns de alltid där för mig på samma sätt som de fanns för mig när jag bodde hemma. Att ingenting har förändrats i princip. Känna deras kärlek utan att behöva sitta och kramas för att veta att de älskar mig. Det är en typ av kärlek för mig.

Kärlek är så mycket och när den är som bäst är den vackrast. Att visa att man bryr sig på alla möjliga sätt. När man delar känslor med en annan person eller med varandra i en grupp. Det är kärlek!

No comments:

Post a Comment