Monday, December 13, 2010

kloka vänner

"Jag håller mig till människor som orkar lägga ner energi tillbaka på mig. Så jävla svårt är det inte och jag bor inte i Afrika. Blir äcklad!"

Det var det jag sa till Lina häromdagen, det Ailin sa till mig. Du måste lära dig att veta vilka vänner du ska lägga ner energi på. Alltså de som lägger ner energi på dig tillbaka. Och det är så jävla sant. Jag vet att jag inte hört av mig till Ailin på flera månader snart, verkar det som. Men henne låter jag vara, hon bor i en annan stad och hon pluggar dessutom. Hon har väldigt mycket att göra. Hon hör av sig till mig när hon har tiden. Det har jag accepterat. Och när hon väl befinner sig i Sthlm ringer hon. Hon hör av sig.

Ibland har man sidor hos en som är väldigt lika med sina vänner. Lina och jag, vi älskar att höra av oss till våra vänner. Och det är en bra grej. Veta hur alla mår, höra varandras irriterande röster. Vi båda är väldigt duktiga på att uppdatera oss via facebook. Tas vi helt plötsligt förgivet? Säger en status så mycket om oss? Att vi mår bra? Hmm.

Jag har flera vänner från alla möjliga håll och jag kan vara sämst på att höra av mig till dem. Men jag vet vilka mina närmaste är och därför håller jag de kärt mer än andra. No hard feelings. Därför ber jag människor i världen över att inte ta sina vänner förgivet och tro att de alltid ska finnas där. Vad som helst kan hända och inte vill man stå där och ha dåligt samvete? Eller i slutändan stå där som vuxen själv utan några vänner. Jag syftar inte på någon speciell utan det här är bara en ringklocka. Jag vet att det är lätt att bli fast vid andra sysslsättningar.

Lina. Kom hem bitch.

1 comment: