Tuesday, March 1, 2011

King without a crown

Den här låten får mig att längta, längta efter min fina stad. Barcelona. Jag trivs som fisken i vattnet i den staden. Det är så mysigt och så otroligt galet. Hur jag bara kan prata mitt eget språk och få vara med människor som är lika galna som mig. Den här låten är SÅ Barcelona. Jag minns när jag åkte dit med klassen när jag gick gymnasiet. Vi var där i fem dagar exakt. Min älskade Bill (Alexandra) introducerade den här låten för mig, där borta..kanske till och med på planet och jag kommer ihåg hur jag kände hur kul resan skulle vara. När vi väl befann oss i Barcelona, njöt jag varje dag över att vara där. Få dricka massa sprit, skratta med Bill och bara fan va. Vi drog till en Second hand för ZARA som sålde saker som knappast folk använder.. och hur vi blev hysteriska bara för att det var så sjukt billigt. När vi kom hem och skulle bada i världens minsta badkar. Finns bild. Hahaha. Den här resan var galen, och jag kommer alltid att minnas den. En gång igen samma år drog jag iväg mig min fru Camila för en resa till Spanien. Över en natt bestämde vi oss för att åka.. hade känt varandra i en månad kanske? Och vi kom överens som jag faktiskt aldrig riktigt gjort med en person på så kort tid. Vi bråkade inte en enda gång med varandra. Vi kom bra överens. Sen dess har hon varit min resekompis (vi åkte året där på till Grekland och bråkade inte alls, soft va? Varför ska man bråka när man är utomlands? Varför blir vissa personer ovänner när de åker iväg? Antar att vissa inte kommer så bra överesn när de befinner sig någon annanstans än Sthlm). Jag har rest med andra vänner men hon, hon och jag kommer bäst överens när vi är på resande fötter. Nu åker vi igen till Barcelona, för andra gången åker vi inte ensamma men vi kommer att ha så kuuuul ihop med alla andra tjejer. Faan vilket bra och snyggt team vi tjejer är. Jag hoppas verkligen att alla är riktigt bra samarbetspartner för fan vad jag inte skulle banga just nu på att göra fler resor med så många. Få bara vilda sig med sina vänner coh bli fulla och skratta och njuta av varma nätter och fan i mig bara tänka på att det finns en dag. Njuta till fullo. LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR

No comments:

Post a Comment