Tuesday, March 15, 2011

Till Lina.

Läste din blogg. Du är negativ och tro mig jag vet hur det känns ibland. Det är pissigt att betala så mycket pengar. Vara i ett annat land än sitt eget och knappast kunna utnyttja. Men det kommer bättre tider, som Oslo. Ni kommer att trivas bättre där. Promise :) sen har du nära hem sen. Du kan komma hem varje helg. Du kommer eller ni kommer att hitta roligare jobb att arbeta på. Man kämpar men det kommer alltid bättre saker med tiden. Efter Oslo blir det Barcelona med alla tjejer :) något att se fram emot. Hur kul? En vecka med sol, fest och vi tjejer samlade. Tänk positivt nu. Jag sitter i skiten jag med. Du vet hur jag är, gillar att leva över mina tillgångar. Gillar kläder och skor i mängder. Men det går inte ihop med min ekonomi. Istället för att unna mig några drinkar ute på krogen, köper jag det billigaste vinet från systemet och krökar hemma. Tragiskt. Jag vet. Sen har jag pain in the ass mycket plugg. Jag lider. För jag är ingen plugghäst. Måste plugga mer än vad viss andra gör. Men efter kursen då har jag lärt mig en del och blivit allt klokare. Och samma som du: längta efter Barcelona :) vi har mycket att se fram emot. Tänk framåt. Pengar kommer och går men fina stunder måste man verkligen ta vara på. Jag är största bitterfittan någonsin. Det vet du. Men jag gör inget vettigt genom att älta över samma skit helatiden. Killar till exempel, varit riktiga svin mot mig. Alltid. Det suger. Men jag vet att den dagen kommer då en kille kommer och kommer att dö för mig. Därför tänker jag: pass på dem där äckliga fittorna. De kan gotta sig själva med deras kassa och äckliga egotrippade personlighet. Det kan göra mig riktigt bitter. För det gör ont att jag har gett mer. Inte själva poängen med inlägget. Men tänk framåt. Du har FANESSA och du har Nico :) ni klarar det tillsammans och livet blir lättare där borta. Sen har du oss här :) love u.

No comments:

Post a Comment