Wednesday, March 2, 2011

plikten talar

Sen förra veckan har jag försökt förstå mig på alla dessa böcker, det är inte förens NU, idag jag förstår vad alla dessa sociologer menar. Idag ska tentan lämnas in prick 12.00 personligen till läraren. Okej, det innebär att jag har grymt mycket bråttom med att kolla på den tusen gånger, lägga till meningar, ta bort meningar, formulera om meningar och faktiskt försöka att få prick fem sidor med bara massa blaj. Förutom referenssidan och första sidan ska det vara fem sidor. Inget annat. Jag frågar mig själv vafan jag sitter här och skriver istället för att börja fixa skiten. Men jag vaknade för ungefär femton minuter sen och har läst, med mina stängda ögon, har jag läst och försökt lägga till saker och ta bort saker. Men märker att jag behöver en paus, skriva lite annat skit. Få skriva hur jag fan vill och inte tänka på dessa jävla idiotiska ord som jag knappast använder annars. Men, det är så sjukt hur måååånga ord man har lärt sig, ord jag knappast trodde fanns. Tummen upp, fast tummen ner för att huvudet sprängs när som helst. Igår pluggade jag i närmare sjutton timmar och var uppe i varv. Vid halv fyra på natten, kände jag att jag fan måste lägga mig. Jag försökte göra det, samtidigt göra det lättare genom att drömma mig bort, om att jag befinner mig på något varmt ställe med någon jäkligt snygg kille och se hur lycklig jag är. Okej, den drömmen jag försökte skapa suddades genast bort och andra jobbiga tankar ersatte drömmen. Nåja, nu ska jag fan sätta igång det här. Äta ett äpple, få lite mer energi, tänka positivt och fan inte faila. Göra det här bra. Kom igen nu Maria. Även fast jag egentligen har så mycket att göra inför nästa tenta som sker nästa vecka. Tänker jag unna mig en lugn dag med bara mig själv och fan inte tänka på något än att jag bara finns. Min hjärna är SLUT och behöver återhämta sig.

No comments:

Post a Comment